PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D.

Konzultační hodiny


Konzultační hodiny v SIS


Vzdělání

  • 2002 – 2007 postgraduální doktorské studium na UK FTVS v Praze, obor Kinantropologie

  • 2005 stáž v Mezinárodní olympijské akademii (Řecko, Olympia)

Profesní charakteristika

  • 2019 -> vedoucí Oddělení pedagogiky (FTVS UK)

  • 2018 -> externí oponent Studia Kinanthropologica

  • 2018 -> externí oponent Studia Sportiva

  • 2012 -> FTVS UK (odborný asistent – Pedagogika, člen redakční rady časopisu TVSM)

  • 2012 – 2016 trenér atletiky v klubu PSK Olymp Praha – specializace skoky a víceboje (úroveň svěřenců – druhá liga až reprezentace ČR)

  • 2010 -> 2019 Bankovní akademie – Gymnázium a Střední odborná škola, a.s. (zástupce ředitele školy pro vyšší stupeň gymnázia, garant předmětu, učitel zeměpisu a tělesné výchovy, koordinátor pro nadané žáky od 2016, koordinátor pro grantovou a projektovou činnost od 2016)

  • 2010 -> Garant zeměpisné soutěže Pražský globus v kategorii B

  • 2009 -> Externí oponent Grantové agentury Univerzity Karlovy

  • 2009 Výzkumný ústav pedagogický Praha (národní didaktik a metodik geografie a geologie)

  • 2008 -> Člen komise Zeměpisné olympiády za kraj Hlavního města Prahy

  • 2004 -> 2011 Gymnázium Christiana Dopplera (garant předmětu zeměpis, učitel zeměpisu a tělesné výchovy, výchovný poradce od 2008, člen vedení školy v letech 2008 - 2010)

  • 2003 -> 2009 FTVS UK (asistent - sociální psychologie, grantový koordinátor pro projekty Evropské unie - FP 6 a FP 7, od 2007 vědecký pracovník – grantová činnost)

  • 2002 -> 2003 Gymnázium Christiana Dopplera (učitel zeměpisu)

Výzkumné zaměření

  • Pohybové aktivity a životní styl pedagogických pracovníků

  • Aktuální otázky školní tělesné výchovy

  • Interakční styl učitelů tělesné výchovy

Výběr z publikační činnosti

  • Kotlík, K. (2020). Školní tělesná výchova – její pojetí a postavení v době pandemie Covid-19. TVSM, 86(3), 2-6.

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2020). K současnému fenoménu osvobození z tělesné výchovy. TVSM, 86(2), 2-7.

  • Jansa, P., Kotlík, K. (2020). Pedagogika sportu a Pierre de Coubertin. Česká kinantropologie, 24(1-2), 7-14.

  • Jansa, P., Kotlík, K. (2018). Denní režim a životospráva učitelů středních škol, Studia Sportiva, 12(1), 68-80.

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2018). Geografické aspekty životního stylu a životosprávy středoškolských učitelů tělesné výchovy. Česká kinantropologie, 22(3-4), 1-23.3

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2018). Porovnání věkové struktury učitelů středních škol mezi roky 2010 a 2017. TVSM, 84(5), 2–9.

  • Jansa, P., Kotlík. K., Němec, J. (2018). Analýza interakčního stylu učitelů. Tělesná kultura, 41(1), 3-10.

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2017). Medical and Behavioral Characteristics of the Secondary Schoole Teachers of Physical Education. In: M. Zvonař, Z. Sajdlová, Proceedings of the 11th International Conference on Kinanthropology (445-453). Brno: Masarykova univerzita.

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2017). Reflexe interakčních stylů učitelů tělesné výchovy na základních školách. Česká kinantropologie, 21(1-2), 20-27.

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2016). Interakční styly učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách. Studia Kinanthropologica, 17(3), 279-304.

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2015). Vliv velikosti bydliště na vybrané aspekty životního stylu učitelů tělesné výchovy na základních školách. TVSM, 81(3), 2–8.

  • Jansa, P., Kotlík, K., Němec, J. (2015). Interakční styly budoucích učitelů tělesné výchovy. Česká kinantropologie, 19(4), 64-76.

  • Jansa, P., Kotlík, K., Němec, J. (2014). Komparace názorů a postojů české veřejnosti k životosprávě, pohybovým aktivitám a sportu. Praha: Karolinum.

  • Jansa, P., Kotlík, K. (2014). Pohybové aktivity učitelů tělesné výchovy. Studia Kinanthropologica, 15(2), 65-74.

  • Jansa, P., Kotlík, K. (2014). Životospráva učitelů tělesné výchovy v České republice. In Cepková, A., et al. Od výskumu k praxi v športe – 2013. Zborník vedeckých prác (s. 95–106). Bratislava: Slovenská technická univerzita

  • Kotlík, K., Jansa, P. (2013). Pohybové aktivity učitelů tělesné výchovy jako jednoho z důležitých faktorů motivace dětí a mládeže ke sportu. In: Slepičková, I. Sport dětí a mládeže v současné společnosti. Praha: FTVS UK, 71-77.

  • Slepička, P., Slepičková, I., Kotlík, K. (2010). Divácká reflexe sportu. Praha: Karolinum.

  • Kotlík, K., Slepička, P., Landa, P. (2009). Regionální aspekty sportovního diváctví. Tělesná kultura, 32(1), 54-70.

  • Kotlík, K. (2005). Mladí Evropané ve vědě 2005. Praha: FTVS UK.

  • Kotlík, K. (2004). Nové tváře ve vědě 2004. Praha: FTVS UK.

Seznam nejvýznamnějších projektů:

  • 2019 a dále The 32nd International Conference of Psychology (člen organizačního výboru – sekce Psychology of Sport)

  • 2018 Transformace výuky skupiny předmětů pedagogiky do e-learningové podoby (IP UK 2018 - hlavní řešitel)

  • 2015 Transformace výuky skupiny předmětů pedagogiky do e-learningové podoby (IP UK 2015 - hlavní řešitel)

  • 2007 – 2009 Divácká reflexe sportovních utkání (GA ČR GA406/07/1459 – spoluřešitel)

  • 2005 Psychosociální determinanty chování fotbalových diváků (GA UK 390 – hlavní řešitel)

  • 2004 Psychosociální determinanty chování fotbalových diváků (IGA 700003 – hlavní řešitel)

  • 2004 Psychosociální determinanty chování fotbalových diváků (IGA 700013 – hlavní řešitel)

  • 2004 – 2005 hlavní organizátor mezinárodní studentské vědecké konference při UK FTVS (Nové tváře ve vědě 2004 a Mladí Evropané ve vědě 2005)


Poslední změna: 21. říjen 2022 10:16 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: